پرتال تفريحي و سرگرمي كنو پرتال تفريحي و سرگرمي كنو .

پرتال تفريحي و سرگرمي كنو

درباره سردردهاي كودكان

پزشكي

سردرددر كودكان

يك جراح مغز و اعصاب گفت: سردرد در اطفال حتي اگر با علامت ديگري همراه نباشد با اهميت است و بايد به آن توجه شود.

دكتر رضا پورخليلي ، با بيان اينكه هر سردردي به معناي ابتلا به بيماري‌هاي مغز و اعصاب نيست، اظهار كرد: گاهي سردرد يك بار و با شدت كمي در افراد بروز مي‌يابد كه ممكن است به دلايل ساده‌اي مانند در معرض نور آفتاب بودن، گرما و خستگي شديد و يا استرس‌هاي شديد روحي ايجاد شده باشد.

وي با بيان اينكه در صورتي كه سردرد به طور ناگهاني براي نخستين بار، شديد و غيرقابل تحمل باشد ممكن است به دليل خونريزي مغزي ايجاد شده باشد، تصريح كرد: يكي از علل خونريزي مي‌تواند پارگي غيرطبيعي رگ در مغز باشد كه سردرد ناشي از آن مي‌تواند با كاهش سطح هوشياري ايجاد شود.

 

اين جراح مغز و اعصاب با بيان اينكه سردردها علائمي مانند اختلال در بينايي، كاهش سطح هوشياري يا بي‌قوت شدن يك طرف بدن دارند،‌ افزود: گاهي ممكن است سردرد با علايم عصبي همراه شود كه اين نوع سردرد با اهميت است و بايد سريعا درمان شود.

پورخليلي با اشاره به اينكه كه سردردها علل بسيار متعدد و مختلفي دارند، خاطرنشان كرد: در برخي افراد هم حملات ميگرن منجر به بروز سردردهايي با شدت بسيار خواهد شد و اگرچه ميگرن‌ها انواع مختلفي دارند اما حملات ميگرني كه به صورت دير به دير در فرد ايجاد مي‌شود هم مي‌تواند يكي از علل سردرد باشند.

وي با اشاره به اين نكته كه سردرد در گروه سني اطفال بااهميت تلقي مي‌شود، گفت: حتي اگر سردرد بدون هيچ علامت ديگري در اطفال ايجاد شد با اهميت است و بايد به آن توجه شود.

اين جراح مغز و اعصاب با اشاره به اينكه بروز سردرد در گروه سني بزرگسالان به صورت مكرر و حتي صبحگاهي همراه با تهوع و استفراغ نيز مهم تلقي مي‌شود، خاطرنشان كرد: بروز چنين سردردي نشانه وجود ضايعه‌اي در مغز و افزايش فشار داخل جمجمه است.

 پورخليلي با بيان اينكه سابقه فاميلي نيز در بروز سردردهاي تكرارشونده نقش مهمي دارند، اضافه كرد: اگر فردي سابقه فاميلي مثبت و به صورت چند بار در هفته و در ماه مبتلا به سردرد شود ممكن است به يكي از انواع ميگرن مبتلا شده باشد.

وي شايع‌ترين علل سردرد در جامعه را سردردهاي ناشي از استرس‌هاي روحي و جسمي دانست و ادامه داد: اين سردردها با توجه به عامل ايجاد كننده استرس به صورت گاه گاهي و با شدت عامل ايجاد كننده استرس در بين مردم ايجاد مي‌شود.


برچسب: ترجمه انلاين، ترجمه تخصصي پزشكي، دانستني هاي پزشكي، مترجم انلاين پزشكي، متن هاي پزشكي، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۰۴:۰۷ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :